Telefoonnummers
Locaties kantoor huren in...

SAMSUNG CSC

Over Smart Business Center

Het Smart Business Center is ontstaan vanuit een joint venture van ondernemers die hun expertises en krachten hebben gebundeld.Voordat het zover was hebben zij vele concepten bekeken, getoetst en bezocht. Dat heeft geleid tot het ontwikkelen van het Smart Business Center concept. Inmiddels is het concept een succes en zijn er 2 vestigingen; Amsterdam en Alkmaar. De vijf belangrijkste pijlers van het concept hebben we vooraf gedefinieerd en bestaan uit:

Uitgangspunt 1. Sfeervolle werkomgeving

Uit onze ervaringen en ‘mystery shopping’ viel de onpersoonlijk sfeer die er vaak heerst in gebouwen op. Om maar te zwijgen over de vele saaie en grauwe gebouwen, gangen en kantoren. En van die vergaderruimten, waar je niet…. enfin je begrijpt het al! Dat wilden we anders, zonder dat het een ‘design center’ werd, want dat zou de prijs flink opdrijven (zie uitgangspunt 5).

Uitgangspunt 2. Commerciële ondersteuning van huurders

In onze eigen ervaring is de P van Plaats en de P van Presentatie een belangrijk onderdeel om je als zelfstandig ondernemer te onderscheiden. Je bent mede waar je zit. Daarmee krijg je ook klanten die bij je passen. Het SBC wordt een onderdeel van het imago van elke huurder en levert een positieve bijdrage aan het gevoel van klanten, partners en leveranciers bij jouw onderneming.

Uitgangspunt 3. Transparantie

Andere opvallende factor was het feit dat ‘transparantie’ in deze markt ver te zoeken was (door onze inzet is dat inmiddels wel wat veranderd!). In onze eigen zoektocht verbaasden we ons telkens weer over de vele verborgen kosten. De ingewikkelde en niet te vergelijken opbouw van offertes. Soms begrepen we er helemaal niks van en kregen we geen duidelijke antwoorden op onze vragen. Ook dat wilden we anders. Transparantie troef! Geen ingewikkelde keuzes, hoge rekeningen achteraf, en bovendien een enorme administratieve last.

Uitgangspunt 4. Netwerken

In de meeste centers leer je ondernemers binnen zo’n gebouw niet eens kennen. Terwijl in het pand potentiële klanten rondlopen! Je kunt dan allerlei evenementen gaan organiseren, maar ondernemers worden daar al mee doodgegooid. De koffiemachine is het belangrijkste ‘netwerk’ apparaat dat er bestaat. Bouw daar een aantrekkelijke lounge omheen en het netwerken gaat vanzelf. En zo ontsproot het idee van de business lounge. Niet alleen voor koffie, maar ook voor een wat lossere bespreking of de lunch. Niet meer weg te denken inmiddels!

Uitgangspunt 5. Value for money

Het uitgangspunt was niet om de goedkoopste te zijn, want dan krijg je ook een ander niveau qua service en aankleding. De uitdaging was om ‘value for money’ te zijn zoals HEMA en IKEA zijn. Er zijn prachtige concepten op de markt, waarbij ‘design’ hoog in het vaandel staan, maar daar betaal je dan ook serieus geld voor. Wellicht niet in het eerste jaar als ze je binnenhalen, maar uiteindelijk komt de rekening wel een keer.

SMART

De optelsom van deze uitgangspunten (en nog vele anderen) dragen bij aan het laden van de naam ‘Smart’. Voor iedereen is de invulling anders. Voor degene die ons concept herkent is dit waar het werkelijk om draait.

LOCATIES